Simbioza giba

Prva aktivnost je pod vodstvom Boštjana Srovina potekala v ponedeljek, 13. 10., med 10. in 11. uro. Pomagal mu je učenec Nik Dragan. Tema prve delavnice so bile igre z žogo. Največ so delali s košarkarskimi žogami. Odziv babic je bil dober oziroma sta bili udeleženki z vadbo zelo zadovoljni. 

Drugi trening je pod vodstvom Roberta Dragana potekal v torek, 14. 10., med 10.00 in 11.00. Pri vadbi sta pomagala učenca Ines Rupnik in Jure Barbo, oba iz 9. b razreda. Z vadbo so bile vadeče zelo zadovoljne. Všeč jim je bilo, da je bila vadba organizirana drugače kot so jih bile vajene do sedaj (vse so že obiskovale rekreativne, preventivne ali razne kurativne vadbe). 

Vadba s poudarkom na vzdržljivosti je potekala v sredo med 17. in 18. uro na zunanjem igrišču pri stari šoli. Pri vadbi je pomagal učenec Rene Matoh iz 9. b razreda. Med vadbo je bila frekvenca srčnega utripa vadečih med 100 in 120 udarcev na minuto. To je idealno za krepitev srca v tretjem življenjskem obdobju. Vadeče so se nekoliko preznojile in bile zadovoljne z vadbo, ki je bila po njihovem mnenju razgibana in vsebinsko raznolika.

Družabni športi so prišli na vrsto v četrtek med 17. in 18. uro. Vadba se je odvijala v telovadnici. Prisotni sta bili dve babici. Vadbo je vodil Boštjan Srovin, pomagali pa so mu še učenci Jan Muhič, Andraž Cesar in Rene Matoh. Udeleženki sta spoznali osnove igre badmintona in namiznega tenisa. Obe športni igri sta tudi preizkusili in bili zelo navdušeni. Izrazili sta željo, da bi se takšna vrsta vadbe morala še ponoviti. Vse udeleženke so poudarile, da se zavedajo pomena športne vadbe v tretjem življenjskem obdobju. Pritožile so se, da je v Mirni Peči tovrstne vadbe na voljo zelo malo ali pa je le-ta predraga. Povedale so tudi, da so se kljub spodbudi številni izgovorili, da nimajo časa oziroma imajo drugo delo. 

Projekt SIMBIOZA GIBA nameravamo organizirati tudi v prihodnjem šolskem letu.

Organizatorja projekta SIMBIOZA GIBA

Boštjan Srovin in Robert Dragan

Več v galeriji slik.

 

 

Simbioza (računalništvo)

 

Letos je vseslovenski prostovoljski projekt potekal že tretjič, in sicer v tednu od 3. do 7.  novembra 2014. Namen projekta je bil preko medgeneracijskega sodelovanje dvigniti računalniško pismenost starejših. V tem projektu so kot pomočniki sodelovali učenci in delavci naše šole ter občani Mirne Peči. Delavnice so potekale od ponedeljka do petka v popoldanskih terminih. Delavnice so bile sledeče:

RAČUNALNIK, MOJ PRIJATELJ

Na tej delavnici smo spoznali, kaj je računalnik in za kaj se ga uporablja. Spoznali smo zunanje dele računalnika, se učili navigacije z miško in uporabe tipkovnice. Govorili smo o zagonu računalnika, namizju, datotekah in mapah. V programu Word smo se naučili napisati vabilo in osnove urejanja besedil (spremeniti barvo, velikost in tip pisave, uporabljati presledke …). Besedilo sedaj znamo označiti, izrezati, kopirati in prilepiti. Nato smo besedilo še shranili in se naučil, kako ugasniti računalnik.

KLIK V SVET

Na drugi delavnici smo izvedeli, kaj je internet in za kaj vse ga lahko uporabljamo v vsakdanjem življenju. Izvedeli smo, kako dostopamo do informacij, uporabljali smo iskalnik, se naučili shranjevati zaznamke …

BREZ ELEKTRONSKE POŠTE NE GRE

Spoznali smo, na kakšen način deluje elektronska pošta, se dotaknili spletne etike, spletne varnosti in varnih povezav. Opozorili smo vas na pazljivost pri posredovanju osebnih podatkov. Nato je vsak odprl svoj novi elektronski naslov, se naučil napisati sporočilo, poslati in prejeti pošto, jo pregledati in odgovoriti pošiljatelju. Sporočilo smo nato posredovali še naprej.

POVEŽIMO SE

Letos smo dobili tudi priložnost spoznati družbena omrežja, s poudrakom na Facebook-u. Udeleženci so spoznali, kako družbena omrežja delujejo in čemu so namenjena. Ustvarili so si lasten Facebook profil in se ga naučili uporabljati. Iskali smo vnuke in prijatelje, napisali na Zid objavo itd.

SVET MOBILNE TELEFONIJE

V zadnji delavnici smo se naučili uporabljati mobilne telefone. Naučili smo se pregledovati imenik, prejeta SMS sporočila, jih pošiljati, uporabljati fotoaparat, pošiljati fotografijo preko MMS-a, uporabljati druga dodatna orodja (štoparica, snemalnik zvoka, računalo, igre …).

Šolski koordinator projekta je bil Matjaž Lipovšek

Dostopnost