Šola v naravi, Rakov Škocjan

1. dan

V ponedeljek,9.11.2015, smo se učenci 7.razreda odpravili v šolo v naravi. Okrog 10. ure smo prispeli v dom Rak, kjer nas je sprejela vodja doma, nam predstavila bivalne prostore, pravila obnašanja in urnik tega tedna. Ker smo imeli prost dopoldan, smo ta čas izkoristili za športne aktivnosti ter druženje, zlasti pa navajanje na novo okolje. Po kosilu smo se popoldne odpravili na daljši pohod do Cerkniškega jezera. Učitelj Samo nam je predstavil skrivnosti jezera, pokrajino v okolici jezera ter življenje tukajšnjih prebivalcev ob jezeru. Po strmi poti smo se spustili do ta pravega kraškega ponora Velika Karlovica, kjer reka Stržen s pritokom Cerkniščica zapusti Cerkniško polje in se po podzemlju pretaka do Rakovega Škocjana, kjer izvira kot Rak. V tem času vode v strugi ni, zato smo lahko do notranjosti ponorne jame prišli skozi umetni kanal, kjer se odpira svet kraškega podzemlja.
Po krajšem ogledu smo se vrnili v dom Rak, kjer smo imeli prosti čas in kasneje tudi večerjo. V večernem času nas še čaka nočni sprehod v neznano. Komaj čakamo.
Kljub naporu smo se imeli lepo in dan je minil hitreje in drugače kot v šoli.

66CŠOD Rak 1.dan

Valerija in Tia

2. dan
Naš 2. dan se je začel s kratko jutranjo telovadbo in zajtrkom ob 8. uri. Po zajtrku smo imeli na urniku preživetje v naravi, kjer smo se učili kako najlažje zakurimo ogenj. Najlažje zakurimo ogenj tako da na kup postavimo dračje,ga prekrijemo z tankimi vejami ki niso debelejši od palca in daljši od komolca.
V začetku nam je ta veščina delala velike preglavice, po nekaj ponovitvah pa smo si na ognju uspeli speči celo jabolka.

CŠOD Rak 2.dan163

Drugi del dopoldneva pa smo se šli stezosledce. Sprehodili smo se do bližnjega krmišča, kjer smo v teoriji spoznali medvedje značilnosti, mu nastavili nekaj priboljškov in še kamero  da bi videli, njegovo početje ob morebitnem obisku krmišča. Na poti smo še opazovali stopinje različnih divjadi in ugotovili, da živi v teh prostranih veliko različnih divjih živali.
V popoldanskem času smo se odpravili po učni poti Rakovega Škocjana proti Zelškim jamam. Najprej smo občudovali izvir reke Rak, nato pa se podali nad in pod mali naravni most.Izvedeli smo, da je bila tukaj nekoč kraška jama v celotni dolžini do velikega naravnega mostu. V Zelški jami smo videli spećega netopirja, ki se je že pripravljal na dolg zimski počitek.

CŠOD Rak 2.dan385

Dan smo zaključili z večerno animacijo pokaži kaj znaš, kjer smo igrali na harmoniko, plesali, spoznavali drug drugega, zlasti pa se veliko smejali in uživali.

Žan P., Nejc G.

3. dan

V sredo smo se po zajtrku odpravili na pohod proti Unški koliševki, kjer so tudi ostanki rovov nekdanje rapalske meje med Jugoslavijo in Italijo po 1. svetovni vojni. Iz ene od odprtin v teh rovov smo lahko občudovali mogočno jamo udornico, Unško koliševko s prepadnimi 100 m stenami.

CŠOD Rak 3.dan541

V popoldanskem času pa smo se urili v lokostrelstvu, izpeljali mini tekmovanje, v kateri je zmagal Luka U., izurili pa smo se tudi v izdelavi zavetišč iz materiala, ki ga najdemo v gozdu. Učitelj Gregor, nekdanji atlet – olimpijec, pa nam je v večernem času vrtel ta pravo plesno glasbo, tako da smo dan zaključili z odlično zabavo.

CŠOD Rak 3.dan772

Ema

4. dan

Predzadnji dan so učenci imeli dopoldanski del imeli razdeljen na dve aktivnosti; veslanje s kanuji po Raku, ki ima v tem delu leta zelo nizek vodostaj in sprehod z naslovom Od kotla do Tkalca. Tok Raka so spremljali po delu učne poti tako, da so iskali odgovore na uganko, ki jo je postalila učiteljica. Zaključili smo v Tkalci jami, kjer Rak končno izgine v podzemlje.
V popoldanskem času pa so se najprej odpravili na plezanje v naravni steni z zaključnim “zip line-om” čez večjo vrtačo. Večina od učencev se je udeležila adrenalinskega podviga.
Po kratkem odmoru pa smo se začeli pripravljati na večer: Fantje so pripravili mogočen kres, ob katerem smo v večernem času pekli mesne dobrote, medtem pa so dekleta pripravljala testo za slastne buhteljne, ki smo se jih z lahkoto lotili ob tabornem ognju.
Zadnji večer se je zaključil z velikim plesom in mislijo, da je jutri konec čudovitega in nepozabnega tedna.

Igor

5. dan
Zadnji dan bivanja smo se kot ponavadi vstali ob 7. uri in že pred zajtrkom začeli pospravljati svoje stvari in sobe, ki so morale biti urejene in pripravljene za naslednje skupine.
Po zajtrku smo imeli še nekaj prostega časa, nato pa smo odšli v učilnici v bližnjo brunarico, kjer smo si ogledali posnetke s kamere, ki smo jo v torek nastavili pri krmišče za medveda.
Opazovali smo lahko, da je prišla še v dnevnem času najprej šoja, zvečer pa najprej kuna, lačna je pojedla jabolka in se sladkala z medom.
Kamera je posnela tudi ta pravega medveda, zaradi katerega smo kamero tudi nastavili.
Tudi njemu so teknila jabolka in preostale dobrote, ki jih je našel pod kamni.
Po učni uri naravoslovja v učilnici pa je sledil orientacijski tek ob reki Rak in po stezah skozi gozd.
Na posameznih kontrolnih točkah smo odgovarjali na vprašanja, ki so bila pritrjena na drevesa. Vsi smo hiteli, da bi čim prej končali.
Pred kosilom je vodja doma razglasila zmagovalce orientacijskega teka, tekmovanja v streljanju z lokom in za najbolj pospravljeno sobo.
Konec nepozabnega tedna je hitro minil, zapomnili si ga bomo po čudovitem vremenu, zavzetih učiteljih in veliko zabave v večernem času.
Ob 14.15 smo odšli izpred doma Rak in ob 16.00 srečno prispeli k naši šoli.