Od petka, 3. junija, do nedelje, 5. junija 2016, se je 27 vedoželjnih in kreativnih učencev iz 8. in 9. razreda s 5 učitelji mentorji naše šole skupaj udeležilo tabora raziskovanja in kreativnosti. Poleg skupnih dejavnosti smo izvajali tudi aktivnosti po delavnicah, v katere smo bili razdeljeni: naravoslovna, ustvarjalna, glasbena, geografsko-kolesarska in fotografska.
 
V glasbeni delavnici so udeleženci ustvarjali s plastičnimi glasbenimi cevmi (»boomwhackersi«) in poustvarjali s svojimi instrumenti: saksofonom, prečno flavto, kahonom, kitaro, sintetizatorjem in ukulele. Delo bodo z glasbenimi točkami predstavili na zaključni prireditvi. 
 
V okviru naravoslovne delavnice so izvedli tri sklope dejavnosti: kemijsko analizo vode, nabiranje ter določanje rastlin v vodi, ob njej in bližnjem travniku ter nabiranje in določanje živali v vodi. Rastline in živali so si ogledali tudi pod stereolupo.
 
Geografsko-kolesarska skupina je lepote narave v okolici Cerkniškega jezera raziskovala s kolesom. Podili so se za legendami o nastanku Cerkniškega jezera, spremljali pretakanje vode iz Cerkniškega jezera v Rakov Škocjan in se podali v zgodovino, ko so se tod podili Turki in je v bližini potekala meja med Italijo in Kraljevino SHS. 
 
V ustvarjalni delavnici so se učenke seznanile s pomenom kulturne dediščine in ohranjanjem le-te ter s pomočjo volnene in bombažne niti ter recikliranih materialov izdelale šal, mobile iz odpadnih zgoščenk in volne ter verižico s tkanim obeskom …
 
Fotografska delavnica pa je bila namenjena spoznavanju osnov fotografskega aparata in fotografskih tehnik.
 
O vsem, kar smo doživeli v posameznem dnevu, pa lahko preberete v nadaljevanju.
 
 
Petek, 3. 6. 2016 
Tokrat nas je pot vodila na Notranjsko, natančneje v Rakov Škocjan, kjer se nahaja tudi CŠOD Rak, v katerem smo se nastanili za tisti konec tedna. Prvi dan smo obiskali tudi Križno jamo. Pred odhodom v jamo sta vodiča vsem razdelila še gumijaste škornje, nato pa smo se vsi skupaj razdelili v dve skupini. Sledil je ogled ene največjih divjih jam v Sloveniji. Čeprav smo v jami preživeli le eno uro, smo med njenim ogledom izvedeli in doživeli marsikaj novega. Med drugim smo si ogledali ohranjene kosti jamskega medveda in se z »jahto« (beri: z velikim napihljivim čolnom) peljali po jamski reki. Ogledali smo si še popisano jamsko steno in Cerarjevo dvorano, poimenovano po odkritelju. 
 
Po končanem ogledu nas je v domu čakalo kosilo, po katerem smo v sobah odložili prtljago. Medtem ko so nekateri ostali v sobah, smo drugi odšli ven, kjer smo igrali badminton, košarko ali nogomet, ob poznih večernih urah pa smo se vsi skupaj zbrali ob tabornem ognju. Druženje so popestrili zvoki kitare in petje vsem dobro poznanih pesmi. 
 
 
 Sobota, 4. 6. 2016 
Čeprav smo bili nekoliko utrujeni od petkove poti, smo se nekateri zbudili še pred zvonjenjem budilke. Po jutranjem urejanju je v jedilnici sledil zajtrk, nato pa aktivnosti po delavnicah, v katere smo bili razdeljeni.
 
Popoldne je bilo namenjeno podrobnejšemu spoznavanju okoliških znamenitosti, tako smo si vsi udeleženci tabora (razen glasbeniki) kljub dežju odšli ogledat mali naravni most. Po krajšem pohodu so nas pred večerjo čakale še nadaljnje aktivnosti v okviru delavnic. Naravoslovci smo tako pod stereolupo opazovali rastline in živali, ki smo jih dopoldne našli ob reki Rak. Po večerji je zopet sledilo druženje ob igranju športnih iger, nekaj časa pa smo tudi tokrat namenili glasbi, saj smo zvečer imeli ples. 
 
 
Nedelja, 5. 6. 2016
Pa smo ga dočakali – pred nami je bil še zadnji dan tabora, ki ni bil nič manj razburljivejši od ostalih dveh. Po bujenju in zajtrku so nekatere čakale aktivnosti v naravi, drugi pa so z ustvarjanjem nadaljevali v notranjosti doma. Tisti, ki smo bili v naravoslovni in geografsko-kolesarski delavnici, smo se z nahrbtniki na ramenih in tabličnimi računalniki v rokah podali po učni poti, na kateri smo spoznali številne značilnosti Rakovega Škocjana in kraškega terena. Med potjo smo na posebni aplikaciji reševali naloge, vsaka pravilno rešena naloga pa nam je prinesla točke. Zatem smo si skupaj še z ostalimi udeleženci tabora in učiteljico Miro v koči ogledali posnetke različnih gozdnih živali, ki jih je čez leto posnela njihova kamera. Na posnetkih so bili (majhni in veliki) rjavi medvedi, kuna, lisica in detel. V koči smo si lahko ogledali tudi kosti mnogih živali, medvedje šape, kačji lev ipd.
 
Sledilo je še zadnje kosilo v domu, po njem pa ogled Muzeja Cerkniškega jezera, ki je bil še naš zadnji postanek pred prihodom v Mirno Peč. V njem smo si ogledali maketo jezera in film o spreminjanju jezera skozi štiri letne čase. Pot nas je od tam vodila le še domov, kamor smo prispeli okoli 17.00.  
 
Verjamem, da se je ta zanimiv konec tedna mnogim vtisnil v spomin in da se bodo v te kraje radi vračali tudi v prihodnje. 
 
Nina Rozman, članica novinarskega krožka
Dostopnost