ŠOLA V NARAVI, 1. DAN (PONEDELJEK)

V ponedeljek, 26. septembra 2022, smo se sedmošolci in učiteljice odpravili v CŠOD Breženka v Fiesi. V šoli smo se zbrali ob 7.30 in imeli predavanje policista o varnosti. Po končanem predavanju smo v jedilnici vzeli malico in se ob 8.15 odpravili na avtobus. Na avtobusu smo peli, se igrali, pogovarjali in zabavali, zato nam med potjo ni bilo nič dolgčas. Okoli 11.00 smo prispeli v Fieso in se peš s kovčki odpravili do CŠOD-ja. Pred domom nas je sprejel vodja doma Breženka Rado Gregorič in nam povedal nekaj pravil in razpored v sobah. V sobah smo se lepo namestili in razpakirali ter se odpravili v jedilnico na uvodni sestanek. Na uvodnem sestanku nam je vodja predstavil jedilnik in vsa pravila. Po sestanku smo imeli kosilo. V miru smo ga pojedli in se odpravili nazaj v sobe, kjer smo imeli počitek. Po kosilu so nas učitelji pomešali in razporedili v skupine. Razdelili smo se na dve skupini; prva skupina se je šla kopat v morje, ki je imelo 22 stopinj, prav toliko kot zrak, druga pa igrat športne igre na igrišče. Po tem so sledile popoldanske aktivnosti. Temo smo imeli Jezera v Fiesi. Najprej smo morali izpolniti vprašanja v jedilnici, nato je sledila orientacija. Dobili smo delovne liste in se z njimi odpravili na pot po Fiesi. Ko smo končali, smo imeli še nekaj prostega časa, ki smo ga izkoristili za športne aktivnosti v okolici doma. Za tem smo imeli večerjo in kratek počitek. Ob 19.15 smo se zbrali pred domom in se s svetilkami odpravili na pohod v Piran. Hodili smo ob obali in prispeli do Tartinijevega trga. Če smo želeli, smo si lahko kupili sladoled. V miru smo ga pojedli in se fotografirali poleg spomenika Giuseppeja Tartinija. Nato smo se odpravili nazaj v dom. Odšli smo vsak v svojo sobo in se pripravili na spanje. Ob 22.00 smo utrujeni zaspali. Noč je minila mirno in brez težav.

Klara Krevs, Lana Gole, Gloria Jarc in Nuša Nose iz 7. a

Fotografije dostopne na: https://photos.app.goo.gl/7rX2M5FpPrivrfAx5

ŠOLA V NARAVI, 2. DAN (TOREK)

Drugi dan šole v naravi smo z budnico začeli ob 7.15. Veseli, da nas je po nočnem dežju pričakalo le rahlo oblačno nebo, smo se po 20-minutnem urejanju napotili na jutranjo telovadbo ob morju. Sledil je zajtrk, nato pa smo se odpravili na ogled primorskega turizma. Podali smo se na 4-urno pot ob morju, in sicer iz Fiese vse do Portoroža ter pot zaokrožili nazaj. Vmes so imeli učenci, razdeljeni v skupine, samostojne naloge, ki so jih vsi uspešno opravili, po zmerni ceni pa so si lahko privoščili tudi najboljši sladoled na obali. Sledilo je zasluženo kosilo in počitek, nato pa smo se ponovno odpravili na morsko obalo. Razdeljeni v dve skupni so nekateri najprej supali in plavali ali igrali športne igre, druga polovica pa je spoznavala biološko raznovrstnost življenja v morju. Nato sta skupini dejavnosti zamenjali. Smeha in zadovoljstva je bilo na pretek, saj so nekateri naredili prve zaveslaje na supih, v ponedeljek pa celo prve zamahe v morju, kar jim bo zagotovo ostalo za vedno v spominu. Prijetno lačni smo imeli večerjo, testenine s paradižnikovo omako so bile večini v slast, nato pa večer do spanja preživeli zunaj ob športno-gibalnih dejavnostih.

Ob 21. uri je sledila priprava na spanje, z oblakov pa  je začelo spet prijetno deževati. Učenci so prijetno utrujeni zelo hitro zaspali.

Fotografije dostopne na: https://photos.app.goo.gl/1iUcWL8MKWVaX38z9

ŠOLA V NARAVI, 3. DAN (SREDA)

3. DAN

Spočiti smo se ob 7.15 ponovno prebudili v oblačno jutro, se ob obalo odpravili na jutranjo rekreacijo, nato pa imeli zajtrk. Sledilo je pospravljanje sob, saj se le-te vsakodnevno ocenjujejo, učenci pa se trudijo za vsakodnevno nagrado za najbolj urejeno sobo.

Dopoldanski del dneva smo namenili fizikalno-kemijskim meritvam z uporabo kompasa, v katerih so učenci spoznavali temperaturo jezera, morja, zračni tlak, pH … , in orientacijskemu pohodu, pri katerem so se morali samostojno znajti v neznanem kraju. Vsi so uspešno prišli na cilj, bili pa tudi že rahlo utrujeni, zato je bilo kosilo s pleskavico in praženim krompirjem zelo dobrodošlo.

Sledil je počitek, med katerim je zaigrala tudi harmonika, učencev harmonikašev in Slakovih melodij pa ni kmalu zmanjkalo.

V popoldanskem delu smo na terenu spoznavali sredozemsko rastje (oljka, rožmarin, bambus, lovor, sivka …), posijalo pa je tudi sonce, zato smo se z največjim veseljem ponovno odpravili k morju, kjer smo lahko supali, plavali ali igrali športne igre.

Sledila je večerja, nato pa zabavni kviz, v katerem so učenci pokazali svoje logične sposobnosti.

Zunaj je medtem ponovno pričelo deževati, zato smo večer preživeli ob zvokih harmonike, družabnih igrah in ogledu filma ter nato prijetno utrujeni zaspali.

Fotografije dostopne na: https://photos.app.goo.gl/gpDsxXzEraFcyicy6

ŠOLA V NARAVI, 4. in 5. DAN (ČETRTEK IN PETEK)

Predzadnji dan šole v naravi smo se po jutranji budnici v sončnem jutru kot običajno odpravili na jutranjo rekreacijo in zajtrk. Nato smo se napotili peš proti Piranu. Ogledali smo krajevne znamenitosti, spoznali, da je Piran polotok, da je večina zgradb grajena iz kamna peščenjak, spoznali, da je pri Piranu s 37 m najgloblja točka slovenskega morja in občudovali primorske ozke uličice in gosto poselitev. Nato smo se odpravili na ogled akvarija, kjer smo še dodatno spoznali pestrost slovenskega morja. Nato je sledilo samostojno delo po skupinah, kjer smo lahko pokukali v najbolj skrite kotičke omenjenega mesta in se sprehodili po okoliških butikih in stojnicah.

Ves dan nas je božalo toplo sonce, zato se po kosilu nismo mogli upreti želji, da bi še zadnjič skočili med morske valove. Prijetno osveženi smo nato popoldanske ure preživeli med kuharskimi lonci. Prelevili smo se v čisto prave kuharje – spoznavali smo školjke. Le-te smo primerno očistili, narezali česen in peteršilj ter jih skuhali v odlični vinski omaki. Na ta način smo si pripravili odlično popoldansko malico in si zagotovili dovolj energije, da smo lahko odšli še na raziskovanje morskega življenja v obrežnem pasu.

Sledil je še zadnji večer, ki smo ga namenili skupnemu plesu. Prav vsi sedmošolci so uživali ob zvokih harmonike in drugih glasbenih zvrsteh.

Prijetno utrujeni smo odšli k počitku, svoje misli pa že usmerili proti zadnjemu dnevu naše šole v naravi.

Le-tega bomo namenili pohodu do Krajinskega parka Strunjan, kjer bomo več izvedeli o pridobivanju soli, in ogledu Mesečevega zaliva.

Sledilo bo še zadnje kosilo našega skupnega bivanja in pot proti domu.

Teden je bil poučen in zanimiv, vreme nam je bilo glede na napovedi izjemno naklonjeno, zato bomo skupno preživet čas zagotovo ohranili v izredno lepem spominu.