V petek, 4. aprila, smo v 9. razredu izvedli naravoslovni dan z namenom, da bi spoznali življenje ljudi v Slovenskem primorju in vpliv morja na dejavnosti ob obali.

V zgodnjih jutranjih urah smo se po avtocesti odpravili proti jugozahodu države. Prvi postanek smo naredili pri Postojni, kjer smo spoznali pomen najnižjega cestnega prevala med Sredozemljem in notranjostjo Evrope, od Francije na zahodu do Albanije na jugovzhodu celine.

Tod poteka tudi zelo pomembna prometna pot iz Padske nižine proti Panonski kotlini.

Ob poti od Vrhnike do Razdrtega smo lahko spremljali posledice nedavnega žledu.

Ponekod je gozd popolnoma uničen, posledice pa bodo vidne še leta.

Drugi postanek smo imeli v Luki Koper, kjer se nam je pridružil vodič, upokojeni delavec Luke, ki nam je v dobri uri vožnje po luških terminalih predstavil zgodovino, razvoj in delo v Luki ter njihov raznolik tovor. Z zanimanjem smo spremljali in opazovali mogočne luške naprave in čezoceanske ladje, vodič pa nam je spregovoril tudi o možnostih prostorskega razvoja Luke.

Naslednji postanek smo imeli v Krajinskem parku Strunjan. Tam smo preživeli dobri dve uri z vodičko in nadzornico v parku. Med vzponom na najvišji klif na jadranski obali smo spoznavali redke rastlinske vrste in zdravilna zelišča, prepoznavali posege človeka v pokrajini, se obnašali po pravilih, ki veljajo v zavarovanih območjih, ter ob solinskih poljih spoznali proces pridobivanja soli. Ob koncu smo obiskali še obnovljeno solinarsko hišo in si ogledali poučen film o parku.

Za zaključek naravoslovnega dne pa smo obiskali Piran, kot primer sredozemskega mesta, kjer so učenci ob samostojnem sprehodu skozi staro mestno jedro imeli nalogo, da z opazovanjem, s pomočjo karte in pogovorom z domačini spoznajo pozitivne in negativne strani življenja v obalnem mestu.

Naravoslovni dan smo zaključili v poznih popoldanskih urah.

Igor Zadravec, učitelj geografije in zgodovine