V okviru projekta Kulturna dediščina v Mirni Peči so se učenci 1. razreda spremenili v raziskovalce. Raziskovali so arhitekturno dediščino domačega kraja.

Raziskovanje se je pričelo z ogledom fotografij starih hiš v Mirni Peči. Otroci so si v dvojicah ogledovali fotografije z namen vizualnega memoriranja izgleda zgradb. Oblike stavb, ki so si jih vtisnili v spomin, so kasneje s pridom uporabili pri raziskovanju kraja.

Po ogledu fotografij so se v dvojicah odpravili na raziskovalni sprehod, kjer so z budnim očesom opazovali okolico in iskali podobe s fotografij. Nekateri so že od daleč opazili podobe s fotografij in o tem navdušeno pripovedovali svojim sošolcem. Učiteljice smo spodbujale učence k opisovanju izgleda stavb. Predvsem nas je zanimalo, kateri detajli iz spomina so bili tisti, ki so jim pomagali prepoznati stavbe. Najdene stavbe smo na koncu raziskovanja še poskusili razvrstiti po starosti.

Ko smo šli mimo najstarejše šole v Mirni Peči, je ena od učenk omenila, da se je v tej stavbi učila že njena babica. V stari šoli smo obiskali telovadnico in jo za nekaj časa oživeli z rajalnimi igrami in plesom na sodobno glasbo.

Po gibalnem druženju smo si ogledali najstarejšo šolo v Mirni Peči. Poleg nje stoji tudi staro župnišče. Otroci so se spremenili v arhitekte in s svinčnikom skicirali staro župnišče. Pri tem so uporabljali novo pridobljeno znanje o značilnostih starih stavb, kot so majhna okna, težka lesena vrata, rešetke na oknih, posebni podboji in podobno.

Učenci so bili ves čas raziskovanja zelo motivirani in navdušeni nad izkustvenim načinom pridobivanja znanja o arhitekturni dediščini našega kraja. Iskrice v očeh, igrivo razpoloženje in zadovoljni obrazi so dokaz uspešne izvedbe projekta.

Lea Ketiš

  

→ FOTOGALERIJA

Dostopnost