V petek, 8. 3. 2019, so nas v 4. razredu pri pouku likovne umetnosti obiskale ustvarjalke ročnih del, ki so združene v krožek Klepet ob ročnih delih. V sklopu šolskega projekta Kulturna dediščina v Mirni Peči so nam predstavile ročna dela, ki jih ohranjajo in nadgrajujejo. V uvodnem pogovoru smo izvedeli, da se gospe zbirajo na krožku v jesensko zimskem času, ko so dnevi krajši, dolge večere pa si krajšajo z ustvarjanjem ob izmenjavi idej in znanja. Dobivajo se vsako sredo po maši v župnišču. Štejejo dvanajst članic. Najstarejša in najbolj izkušena članica je ga. Rozmanova, najmlajša občasna članica pa je naša četrtošolka Ema. Gospe so nam povedale, da ohranjajo kulturno dediščino na področju vezenja, pletenja in kvačkanja. Večino dela opravijo doma, na skupnih srečanjih pa si največkrat izmenjajo vzorce, načrte in se naučijo novih postopkov. Vezenje jim pomeni ustvarjalno preživljanje prostega čas, način sproščanja in povod za prijetna medsebojna druženja. Rade prenašajo svoje znanje med mlade, vendar ugotavljajo, da današnji otroci raje prosti čas preživljajo pred televizijskimi sprejemniki in računalniki. Tisti, ki se odločijo za ročna dela, pa jih le ta hitro prevzamejo. Učenci so se seznanili z njihovimi izdelki, ki so jih prinesle s seboj, nato smo se lotili ustvarjanja. Na barvne kartončke smo se učili vezenja s preprosto tehniko, primerno za začetnike. Kmalu smo ugotovili, da je lahko težava že nitka, ki jo je potrebno spraviti čez šivankino uho. Vezenje je spretnost, ki zahteva veliko potrpežljivosti, natančnosti in vztrajnosti. Učenci so vezli motiv regratovih lučk, ki jih bodo uporabili za izdelavo voščilnic ob materinskem dnevu. Nad vezenjem so bili navdušeni. Pri delu so bili vztrajni in natančni. Želeli so izdelati več izdelkov, kar jim je tudi uspelo. Iskrena hvala članicam krožka Klepet ob ročnih delih za čudovito izkušnjo ustvarjalnosti na temelju kulturne dediščine.

Fotografije si lahko ogledate v fotogaleriji.

                                             Mojca Starešinič in Zdenka Mežan z učenci 4. razreda

 

Dostopnost